Utvikling av forretningsstrategiske apper som gir merverdi for virksomheter.
Apper som gir merverdi
Vi har utviklet apper med tett serverintegrasjon siden 2002. Ved vår tilstedeværelse i app-markedet i mange år, har vi bygget opp en unik og etterspurt teknologi og kompetanse som skiller oss fra våre konkurrenter.
Vårt fokus er på utvikling av forretningsstrategiske apper som gir merverdi for virksomheter. Våre dedikerte apputviklere og designere skaper innovative, engasjerende og smarte løsninger som faktisk brukes. Vi realiserer mobile tjenester mot vertssystemer på tvers av alle mobile operativsystem. Med vårt utgangspunkt mener vi å ha de beste forutsetninger for å utvikle gode løsninger for eksisterende og nye kunder.
Appene vi har utviklet og forvalter brukes av flere hundre tusen brukere hver dag.
Tjenester innen apputvikling
Vi sitter på høy kompetanse og lang erfaring med prosjekter og utvikling innenfor mobilteknologi, og tar gjerne del i prosjekter og prosesser hvor vi kan dele vår kompetanse og erfaring.
Strategi og rådgiving
De nye mobile plattformene og økosystemene har etablert helt nye muligheter. Skal du lykkes krever det en ny type innsikt og kunnskap som ikke finnes hos de tradisjonelle konsulentselskapene. I Giant Leap jobber vi med rene strategiprosjekter, strategi som delleveranse i et utviklingsprosjekt og generell strategisk rådgiving.
UX og design
God brukeropplevelse og et visuelt godt design er en forutsetning for å lykkes med mobile applikasjoner. Vi har interaksjonsdesignere med inngående kunnskap om muligheter og konvensjoner på de forskjellige mobile plattformene og erfarne visuelle designere med erfaring fra kommunikasjon, reklame og merkebygging.
Teknisk utvikling
I Giant Leap har vi Norges største og mest erfarne utviklingsmiljø for mobile applikasjoner og rendyrker de forskjellige mobile plattformene. I tillegg utvikler vi en del løsninger for web og løsninger innen transport, parkering og elbil-lading. Et typisk utviklingsprosjekt varer i to til tre måneder og gjennomføres med scrum-metodikk.
Forvaltning
En digital tjeneste blir aldri ferdig og trenger kontinuerlig vedlikehold og videreutvikling for å fungere optimalt. Vi har et forvaltningsopplegg som tar høyde for bl.a. brukerstøtte, feilretting og oppdateringer.
Hva har vi levert?
Opplysningen 1881
Vi har utviklet Mobilsøk for 1881, en «pioner» blant norske mobile tjenester. Lenge før begrepet app oppsto ble tjenesten lansert i 2005. Senere versjoner var også først ute i verden med å utnytte 3G-nettets muligheter ved automatisk oppslag på innkommende samtaler. Løsningen har i dag 350.000 unike brukere hver uke.
Bilkraft
Bilkraft drifter et Nordisk nettverk av hurtigladere for elbil.
Med appen kan du:
- Finne frem til ladere, og se status for disse
- Registrere deg som kunde
- Starte og stoppe lading
- Se forbruk og faktura
Coop Medlem
Vi har sammen med Coop digitalisert papirkuponger med Coops medlemsapp, som enkelt kan brukes av alle Coop Norges medeiere.
Medlemsappen inneholer kuponger, medlemskort og medlemsfordeler som du alltid har tilgang til fra din mobil.